Τι είναι το Search Engine Marketing (SEM)

Search Engine Marketing (SEM)
Search Engine Marketing (SEM)

Το Search Engine Marketing (SEM) αποτελεί μια από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ.

Πρόκειται στην ουσία για μια στρατηγική προώθησης ιστοσελίδων, αξιοποιώντας τη δύναμη των μηχανών αναζήτησης.

Σε αντίθεση με το SEO που αξιοποιεί τα οργανικά αποτελέσματα, το SEM επικεντρώνεται κυρίως στις πληρωμένες διαφημίσεις.

Κατανόηση του Search Engine Marketing (SEM)

Το Search Engine Marketing είναι μια από τις πιο αξιόπιστες στρατηγικές digital marketing, που αποσκοπεί στην αύξηση της προβολής μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης.

Αξιοποιώντας τα πληρωμένα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όπως η Google, στοχεύει στην προσέλκυση νέων ενδιαφερόμενων πελατών.

Το SEM περιλαμβάνει διάφορα στοιχεία, μερικά από τα οποία  θα αναλύσουμε παρακάτω.

Πληρωμένες διαφημίσεις Pay Per Click (PPC)

Η διαφήμιση Pay Per Click είναι η πιο συνηθισμένη μορφή του Search Engine Marketing.

Οι διαφημιζόμενοι υποβάλλουν προσφορές για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την επιχείρησή τους και οι διαφημίσεις τους εμφανίζονται στην κορυφή των σελίδων αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης όταν οι χρήστες αναζητούν τις εν λόγω λέξεις-κλειδιά.

Οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν ένα ποσό κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμισή τους, εξ ου και η ονομασία “Pay-Per-Click”. Οι πιο αποδοτικές PPC διαφημίσεις είναι οι Google Ads.

Διαφημίσεις προβολής

Ο συγκεκριμένος τύπος διαφημίσεων περιλαμβάνει την τοποθέτηση γραφικών σε ιστοσελίδες ή πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Οι διαφημίσεις προβολής στοχεύουν σε συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία ή ενδιαφέροντα, καθιστώντας τις ένα ισχυρό εργαλείο για την προσέγγιση στοχευμένου κοινού.

Διαφημίσεις αγορών

Οι διαφημίσεις αγορών αξιοποιούνται από τα ηλεκτρονικά καταστήματα για την καλύτερη προβολή των προϊόντων τους.

Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν μια ξεχωριστή ενότητα προϊόντων, όπου προβάλουν προϊόντα με εικόνες και τιμή.

Αυτό επιτρέπει στους χρήστες να βρουν ευκολότερα τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν τους κατάλληλους πελάτες.

Διαφημίσεις επαναστόχευσης

Οι διαφημίσεις επαναστόχευσης, ή αλλιώς remarketing, στοχεύουν σε κοινό που έχει ήδη επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας.

Με αυτόν τον τρόπο αποτυπώνουν την επωνυμία σας σε άτομα που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα να αυξάνουν το ποσοστό μετατροπής.

Πώς λειτουργεί το Search Engine Marketing – SEM

Μια ολοκληρωμένη στρατηγική SEM πρέπει να ακολουθεί συγκεκριμένη μεθοδολογία.

Μια έμπειρη και εξειδικευμένη εταιρεία digital marketing είναι σε θέση να ακολουθήσει τη μεθοδολογία αυτή, ώστε να εξασφαλίσει και τα βέλτιστα αποτελέσματα.

Μερικά από τα βασικότερα βήματα του Search Engine Marketing είναι:

Έρευνα λέξεων-κλειδιών

Η έρευνα των κατάλληλων λέξεων κλειδιών αποτελεί το Α και το Ω. Κατόπιν μιας λεπτομερής έρευνας στο αγοραστικό κοινό και τον ανταγωνισμό, θα πρέπει να εντοπιστούν οι λέξεις που χρησιμοποιούν οι ενδιαφερόμενοι πελάτες για τις αναζητήσεις τους.

Πάνω σε αυτές τις λέξεις θα βασιστεί ολόκληρη η στρατηγική.

Σχεδιασμός διαφημίσεων

Μόλις επιλέξουμε τις λέξεις-κλειδιά, ακολουθεί ο προσεκτικός σχεδιασμός των διαφημίσεων.

Οι διαφημίσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν τις στοχευμένες λέξεις και ταυτόχρονα να είναι ελκυστικές προς το κοινό.

Άλλωστε, στόχος μας είναι να οδηγήσουν σε κλικ.

Ορισμός προϋπολογισμού

Η τοποθέτηση των διαφημίσεων στις μηχανές αναζήτησης καθορίζεται μέσω ενός συστήματος προσφορών.

Ένας διαφημιζόμενος θα πρέπει να ορίσει την μέγιστη προσφορά ανά στοχευμένη λέξη κλειδί, καθώς και έναν ημερήσιο ή μηνιαίο προϋπολογισμό.

Το συγκεκριμένο βήμα είναι εξίσου σημαντικό, αφού ο λανθασμένος σχεδιασμός μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένα αποτελέσματα και περιττά κόστη.

Δημοπρασία διαφημίσεων

Όταν ένας χρήστης αναζητά κάτι στη Google, αυτομάτως ο αλγόριθμός της πραγματοποιεί μια δημοπρασία.

Αφού ελέγξει και αξιολογήσει όλες τις προσφορές για τις συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, θα προβάλει στην κορυφή την διαφήμιση με την καλύτερη προσφορά.

Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι επόμενες καλύτερες προσφορές.

Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, η εξασφάλιση της πρώτης θέσης για ανταγωνιστικά ερωτήματα, μπορεί να απαιτεί αρκετά υψηλό κόστος.

Ο σωστός λοιπόν σχεδιασμός και αξιοποίηση του προϋπολογισμού μπορούν να βελτιώσουν τα αποτελέσματα και να μειώσουν το κόστος.

Τα οφέλη του Search Engine Marketing

Το SEM προσφέρει τεράστια πλεονεκτήματα σε μια επιχείρηση ή γενικά έναν διαφημιζόμενο.

Μερικά από τα βασικότερα οφέλη που μπορεί να σας εξασφαλίζει το Search Engine Marketing είναι:

  • Άμεσα αποτελέσματα: Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του SEM είναι η δυνατότητα άμεσης αύξησης της επισκεψιμότητας ιστοσελίδας. Σε αντίθεση με τη βελτιστοποίηση SEO, η οποία μπορεί να χρειαστεί μήνες, το Search Engine Marketing μπορεί να φέρει την επιχείρησή σας μπροστά σε πιθανούς πελάτες μέσα σε λίγες ώρες.
  • Στοχευμένη διαφήμιση: Αξιοποιώντας τη δύναμη του μάρκετινγκ για τις μηχανές αναζήτησης, μπορείτε να επιλέξετε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, δημογραφικά στοιχεία, τοποθεσίες, ακόμη και την ώρα της ημέρας που θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας. Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να στοχεύσετε το κατάλληλο κοινό που θα επιφέρει και τα επιθυμητά αποτελέσματα.
  • Μετρήσιμη απόδοση: Το Search Engine Marketing παρέχει λεπτομερή δεδομένα και αναλυτικά στοιχεία, επιτρέποντας σας να παρακολουθείτε ανά πάσα στιγμή την απόδοσή του. Μερικά από τα βασικότερα δεδομένα είναι ο αριθμός των κλικ, οι μετατροπές και το κόστος.
  • Προβολή της επωνυμίας: Ακόμη και αν οι χρήστες δεν κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση στη Google, εξακολουθούν να βλέπουν την επωνυμία σας. Γεγονός που μπορεί να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα του brand σας και χωρίς επιπλέον κόστος.

Τι θα πρέπει να προσέξετε κατά το σχεδιασμός μιας στρατηγικής SEM;

Τα οφέλη του Search Engine Marketing, όπως είδαμε και παραπάνω, είναι πολλά. Ωστόσο η υλοποίηση μιας επιτυχημένης στρατηγικής δεν είναι πάντα εύκολη.

Αυτός είναι και ο λόγος που θα πρέπει να ανατίθεται σε εξειδικευμένους επαγγελματίες.

Μερικοί από τους παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν την αποδοτικότητα μιας στρατηγικής SEM είναι:

  • Ανταγωνισμός: Αρκετές επιχειρήσεις ανταγωνίζονται για τις ίδιες λέξεις-κλειδιά με μόνο λίγες θέσεις διαφήμισης να είναι διαθέσιμες. Αυτομάτως αυτό αυξάνει το απαιτούμενο κόστος, εάν θέλετε να κερδίσετε τους ανταγωνιστές σας.
  • Διαχείριση του προϋπολογισμού: Η σωστή διαχείριση του προϋπολογισμού σας μπορεί να παίξει έναν καθοριστικό παράγοντα στην επιτυχία της καμπάνιας σας. Ο καθορισμός του κόστους ανά διαφήμιση θα πρέπει να γίνει ιδιαίτερα προσεκτικά.
  • Ποιότητα διαφημίσεων: Ένας παράγοντες που αρκετές επιχειρήσεις αγνοούν, είναι ότι και η ποιότητα των διαφημίσεων μπορεί να επηρεάσει την τοποθέτηση μιας διαφήμισης. Οι άσχετες ή χαμηλής ποιότητας διαφημίσεις ενδέχεται να μην εμφανίζονται ψηλά, με αποτέλεσμα να οδηγούν σε περιττό κόστος.

Search Engine Marketing – Συμπεράσματα

Το Search Engine Marketing (SEM) είναι μια αξιόπιστη και ιδιαίτερα αποτελεσματική στρατηγική digital marketing, η οποία προσφέρει άμεσα αποτελέσματα.

Αξιοποιώντας σωστά το μάρκετινγκ για τις μηχανές αναζήτησης, σας δίνεται η δυνατότητα να προσεγγίσετε το κατάλληλο κοινό, να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας και να μεγιστοποιήσετε το ποσοστό μετατροπών.

Είτε διαθέτετε μια μικρή επιχείρηση που θέλει να εδραιώσει την παρουσία της στο διαδίκτυο είτε μια μεγαλύτερη εταιρεία που στοχεύει να ενισχύσει την προβολή του brand της, το SEM σίγουρα αποτελεί μια επιλογή που πρέπει να εξετάσετε.

Ωστόσο, δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι ο σχεδιασμός μιας αποτελεσματικής στρατηγικής δεν είναι εύκολη διαδικασία.

Επικοινωνήστε με την CMD Digital Agency και αφήστε τους εξειδικευμένους μας επαγγελματίες να εξασφαλίσουν τα βέλτιστα αποτελέσματα για εσάς και την επιχείρησή σας.

Ζητήστε να σας καλέσουμε

Θέλεις μοναδικό αποτέλεσμα σε ανταγωνιστική τιμή; Πάρε προσφορά!

Η έμπειρη ομάδα μας πάντα δίπλα σου, κάλεσε μας.

Τηλέφωνο: (+30) 210 3001780

E-Μail: info@cmd.gr

Scroll to Top

Σας καλούμε σε 10 λεπτά!

Συμπληρώστε το τηλέφωνο σας

κατασκευή ιστοσελίδων

Ευχαριστούμε για το μήνυμα σας!

Σύντομα θα επικοινωνήσουμε μαζί σας